Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Jumaat, 29 Mei 2015

Stress

Ok tajuknya stress.. so mmg tgh stress.. tp bkn nak cerita ttg knp stress tp nak cerita ttg peristiwa di Tesco tadi. Akibat stess kat ofis, pkl 3pm aku balik! Sedang memandu terfikir blk rumah aku akan smbg stress konon2nya.. so aku melencong ke Tesco Seb. Jaya before balik rumah. Tak ape pun nk beli sbnrnya.. tp mngadakan.. Disebabkan kepala pening, jln2 di Tesco kejab dah rasa sakit jiwa, ambil 2-3 brg terus rasa nk balik. 

Masa nk bayar (walaupun xde brg still guna troli).. ada sorang budak tetiba dok tarik2 troli aku dari troli sebelah.. bergoyang2 troli aku dibuatnya. Aku pun ckp.. heyy.. smbil mencari2 mak ayah budak ni.. ada lg dua org dlm troli tu.. ketiga2 budak tu kusut masai, comot... budak tu ckp kt aku nk turun.. aku pun tlg turunkan (angkat turun ke bawah dr troli). Sambil menurunkan budak tu tiba2 terbau taik kering.. eeeiiii.. budak lain yg dlm troli tu bau taik kering.. taik kering kan baunya lain dari taik yg fresh kan.. Aku tetiba rasa curious.. aku tanya bebudak tu.. mak mana?? Diorg ckp entah!! Budak yg aku turunkan tu dok pegang pepsi dgn duit singgit dan nk potong aku utk bayar.. 

Peliknya aku.. aku pun ambik pepsi tu dan byrkan utk budak tu.. sambil tercari2 siapa yg bawak diorg.. hati tiba2 rasa kesian.. ehhh.. klu ada mak ayah takkan dibiar anak sendiri busuk bau taik kering, kusut masai, muka kotor coreng2... ehh.. ke ni budak2 peminta sedekah yg digunakan utk minta sedekah.. hmm.. sbb bila tanya mak mana masing2 xtau.. tp mereka bukan org luar sebab bercakap melayu...

Ok dari stress tadi terus jadi curious.. Apa2 pun semoga Allah lindungi budak2 tu.. kesian rasanya klu hidup dgn mak ayah sendiri tp tak terurus sampai mcm tu..kalau jadi mangsa org2 tertentu moga Allah selamatkan mereka.. 

Kek hiasan.. order utk hari guru SKPJ hari ni..



~mel
Masih berfikir dab tetiba rasa mcm baju ku bau busuk!!