Ahad, 7 Julai 2019

#teamrayapahang❤️ #throwback #sisters #alhamdulillah


Akak dah tersandaq keletihan.. so abang diminta sambung vacuum rumah laa... jgn keluar cerita akak dera suami sudahla.. 🙄🙄 #alhamdulillah #Weekend #SpringClean


Apa yg ada hanya memori.. saya hanya jalan terus dengan hati yang sangat terguris.. saya tahu Allah sentiasa ada menemani saya setiap ketika.. apa yg ada dihati saya pendam, moga suatu hari nanti Allah tunjukkan jalan kebenaran. #alhamdulillah #throwback #NothingLeftToSay #BuatBaikBerpadaPada #TidakMenolehKeBelakang #JanganTanyaMengapa #AllahKanAda


Nampak #Pasembuq tu bertimbun macam tak boleh habis.. rupanya berjaya disettlekan. #AcuAndFamily datang Penang. #alhamdulillah #throwback


#GoodMorning #alhamdulillah


Selasa, 2 Julai 2019

#Alhamdulillah terima kasih #USM kerana menghadiahkan sebuah laptop untuk saya. Laptop baru dideliver oleh #Dell #Penang. Cuma akak dah ada MacBook 💻 jadi laptop ni jadi spare jela.. lagipun akak tak suka guna Window, lagi suka iOS.. Nak beli mac aritu, USM beri RM2500 jer., huhu.. so akak tambah duit sikit utk laptop Dell ini.. #syukurselalu


Dah beli nasi lemak.. nmpk lontong.. so beli dua2 🤦‍♀️🤦‍♀️.. nasi lemak PARU mkn tghari pulak 🤐🤐.. #BilaAkakLapar #syukurselalu #SyukurRezekiAllah #alhamdulillah


Kenapa depa dengki sgt kat aku.. aku tak kacau org dok diam2 pun org dengki juga... Itulah yg biasa kita ckp pada diri kita kan.. Marilah kita #muhasabahdiri.. Kenapa org tak suka kita? Mungkin sikap kita yg sgt ignorance yg menyebabkan sedemikian. Kita biar sesuatu sampai menyusahkan org lain, kita ambil mudah perkara yg melibatkan org lain.. kita menyibuk dalam urusan org lain.. kita tidak fikir susah org lain.. dan mcm2 lah.. Kalau org makin menjauhkan diri dari kita.. tentu ada sesuatu yg membuatkan org tak suka kat kita.. Penting sgt ya muhabah diri.. tanya diri sendiri.. aku ni pemalas sgt ke? Keluarga aku susahkan org lain ke? Aku ada tak ambil kesempatan pada org? Aku ni ckp tak serupa bikin? Mcm2 lagilah yg perlu ditanya.. kenal pasti diri sendiri.. kalau kita kaya raya, harta menimbun, cantik bak bidadari.. mungkinla org nak dengki.. tapi kalau hidup pun bergantung kpd org lain.. jauhkan dari syakwasangka yg tidak relevan itu 🙊🙊😅😅