Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Isnin, 30 Jun 2008

Sempurna

Awak... sy tak sempurna..
tapi sy cuba menyayangi awak sesempurnanya..
walaupun sy tau.. ianya tetap tak sempurna..
tapi sy harap.. ianya cukup sempurna utk awak..
kalau tak sempurna jugak...
memangla... nak kena awak ni... :P


Mel~~


love is..


boleh pinjam jaket?? huhu...

Ahad, 29 Jun 2008

RM50

Beberapa hari lepas.. mel pergi ke k4.. setelah beli beberapa barang, mel singgah untuk mengeluarkan duit kat teller dlm k4 tu. Sampai kat teller tu ada satu couple (yg mel assumekan suami isteri) sedang kelihatan seperti sedang bertelingkah sambil mengeluarkan duit. Walaupun mel berdiri kat belakang couple tu, masing2 mcm tak hirau jer mel dengar apa yg diperkatakan.. so dengan rasa tak selesa mel pun beratur je la kat belakang couple tu.

Sambil mendengar, ternampaklah jugak.. si suami mengeluarkan RM200. Si isteri macam tak setuju. Dengan jelas & kuat si isteri berkata, " abg tak faham.. saya nak jugak duit utk beli barang2 keperluan saya". Si suami pulak menjawab, "manalah cukup duit abg kalau nak belanja utk keperluan awak jer". Suami tu sempat jeling kat mel kat belakang, capai duit RM200 dan serah kad bank dia kat si isteri.. pastu terus blah. Mel tgk dia tunggu isteri dia tak jauh dari teller tu. Kemudian si isteri pun masukkan semula kad... mel dok ingat banyak mana yg si isteri mintak dari suami... tgk2 isterinya keluarkan RM50. Dan terus berlalu dari situ. Sambil keluarkan duit, tetiba jer rasa mcm teragak2 jer nak kuarkan duit mel... rasa kesian pulak sebab perempuan tu nak dptkan Rm50 macam susah sgt.. sedangkan mel.. kalau ada duit RM50 dlm purse akan rasa susah hati.... alamak... ada Rm50 jer dlm purse... cam tak cukup jer...huhu..

Setelah mel kuarkan duit.. mel pun terus berjalan menuju parking kereta.. entah mcm mana.. terserempak lg dengan couple td.. Rupanyer isu kuar duit td masih belum selesai. Si isteri masih cuba nak terangkan pada si suami apa yg akan digunakan dgn duit RM50 itu, sambil memakai topi keledar. Si suami masih macam tak puas hati.. Muka masing2 penuh tensen, tp si isteri masih cuba sedaya upaya utk terangkan pd suami yg duit tersebut bukan utk perkara2 yg tak patut. Sambil berjalan tu.. sempat juga mel menjeling kepada motosikal mereka... hmm... dlm hati mel.. patutla RM50 tu amat bernilai pd suami isteri tu..tengok motosikal kapcai si suami pun mel rasa kesian... anyway.. itu dari kacamata luaran mel yg mendengar beberapa patah dari perbualan suami isteri tu... tak taulah sebenarnya apa yg berlaku..


Walaubagaimanapun, dari telahan mel.. mungkin isterinya memerlukan Rm50 tu utk keperluan org perempuan.. maklumlah.. mcm2 jugak org perempuan ni perlu beli kan.. Bila dikaji2.. mmg dlm sebulan tu ada saja perkara yg perlu di beli.. kdg2 perkara yg lelaki xperlu guna.. perempuan mmg wajb ada.. kan.. contohnyer macam... hehe.. segan lak nak cakap.. :P. Tapi mende tu paling kurang RM7 perlu dikeluarkan sebulan (brand biasa la).. yg best sikit RM10-12.. yg cokianyer brand (kalau pakai kurang selesa).. mungkin ada yg RM5.. huhu.. Bukan itu saja.. mcm2 perkara lain yg diperlukan oleh wanita.. yg basic2 cam pencuci muka lah, lipstik lah.. misturising cream lah.. toner la.. tisu pembersih muka lah.. secara general toiletries.. dan kalau yg dah kawen.. tah ape2 lg.. huhu.. kalau ikutkan RM50 tu mmg tak cukup..


Tapi kalau wanita tu tak kerja.. mungkinlah perkara2 di atas boleh diminimizekan.. apa2 yg sgt2 perlu saja yg dibeli.. mungkin RM50 tu akan ada lebih.. beli ala kadar je la kot.. (hahaha..pandai tol mel ckp). Tapi ni semua ikut imaginasi mel laa... buat masa ni.. mel rasa mel mmg menggunakan lebih dari RM50 utk keperluan mel... kalau kena buat budget lain... jenuh jugak..


Apa2 pun.. berbelanjakan ikut keperluan dan pendapatan.. jgn ikut perasaan... cewah2.. Sebenarnya mel simpati dgn golongan yg terpaksa berhempas pulas utk mendapat RM50 tu... naknyer isteri yg terpaksa bergantung 100% kpd pendapatan suami... jgn kata nak bantu suami.. utk keperluan diri sendiri pun terpaksa menjelaskan satu persatu.. (macam si isteri tu..).. simpati rasanya...


Mel--
Harap harga minyak turun.. (ada kena mengena ke?)

Khamis, 19 Jun 2008

The Last Lecture..


When I got home from Bangalore last week.. there was a parcel from my supervisor. He wrote a note saying that he heard that i was sick & hospitalised and he sent a book for me to read. However, I got it after I was out of hospital... hehe... anyway, it was good for him to post me the book. I really appreciate it. And the book becomes more meaningful to me when he told me that the book was given to him by his mum in the U.S and he gave the book to me as he felt that the book was so precious to him and had given him some sort of courage to go on with his life. So he hope to 'extend' the courage to me so that i would be able to go on with my life...

The title of the book is The Last Lecture by Randy Paush. I took about 3 days to read the book (although the book is only around 200 pages.. hahaha). I always do my readings before going to sleep. The book is about a computer science university lecturer - Randy Paush who is fighting with pancreatic cancer. It was his last lecture and he stepped in front of an audience of 400 people at Carnegie Mellon University to deliver a last lecture called “Really Achieving Your Childhood Dreams.” With slides of his CT scans beaming out to the audience, Randy told his audience about the cancer that is devouring his pancreas and that will claim his life in a matter of months.

The book is about his dreams... and making dreams become realities. Although at the moment I have passed some of the difficult moment in my life.. but the book did inspire me.. to go on with my life.. he had his last lecture.. but me.. I haven't even finished my study, and even my first lecture seems to be million miles away.

I have to go on.... with my dreams... my life..
Hopefully all my dreams will come true..


psst..
latest news on Randy Paush from his blog
June 15, 2008: A Great Father's Day

We had a great day here at the Pausch household; the kids made matching tie-dye shirts for me and them (note! Tie-dye stays on skin quite a while!). I'll try to get a photo up shortly.

Health-wise, I'm slowly bouncing back from the last round of chemo. Last Thursday's PET scan showed that the cancer continues to grow, but is still more restrained in its rate of growth than it might be, which is good.


Mel~~

Sabtu, 14 Jun 2008