Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Jumaat, 21 Julai 2017

Tiba2 merasakan sgt memerlukan jeruk ini.. Jadi terpaksalah cari dgn segera.. Mmg menyegarkan jiwa.. 😂😂


Gambar Petang smlm tiba2 mendpt panggilan telefon dari seorg staf BPI, meminta gambar sy utk dimasukkan dlm laporan tahunan mereka. Saya tanya, nak gambar mcm mana.. dia ckp mcmmana pun boleh tp kalau boleh dia nak cepat. Lantas sy teringat sy pernah menjalankan sesi penggambaran di CDH tahun lepas ala2 studio photo. Lantas sy hubungi staf CDH. Senyap! Then sy teringat Prof Karim ada juga ambil gambar masa sesi tu guna iphone dia dan hntr beberapa gmbr pd sy. Bila sy check telefon jumpalah gambar yg agak cantik kualiti ini dan hntr kpd staf BPI utk buku laporan mereka. Dan staf tu maklumkan penerimaan gambar tu. Selang beberapa ketika.. ting!! satu email masuk dr staf CDH bertajuk: Gambar. Bila sy tgk attachment.. laaa.. staf CDH tu hantar balik gambar ini kpd sy.. ini mesti buku laporan dibuat oleh CDH dan staf BPI tu hntr gmbr yg sy beri pd mereka dan mereka nk mudah kerja hntr semula gmbr tu pd sy sbb malas nk cari dlm cloud mereka. Aduhlaaa.. rasa nk membebel tp malas nk bising. Sakit hati pun ada. 😳😳😳


Lontong Bakti lontong special berlauk paru pilihan hati pagi ni. Sebenarnya berhajat nak mkn roti sardin kak lem.. tp tutup pula.. jd lontong pun ok.. Makan sensorang spt biasa... 😬😬 #LoneRanger 🤷‍♀️🤷‍♀️


Rabu, 12 Julai 2017

#Alhamdulillah hari ini berjaya menamatkan #Syawal6. #Rezeki melimpah ruah lg hari ni, mendpt durian terus dari dusun.. Syukur.. Isinya sgt sedap. Yg paling indah berjaya selesaikan puasa enam lebih dari nikmat durian percuma. Dugaan berpuasa ini Allah saja yg tahu. Tapi Allah jua yg beri kekuatan. Kalau ikut hati akan mnyerah akibat keracunan makanan yg sgt teruk. Rasanya tak pernah seteruk ini.. dari Khamis lepas hingga hari ini setelah seminggu, masih lg terasa sakit dan efek keracunan itu. Sbnrnya tahun ini cabaran Ramadhan bg sy juga sukar. Kesibukan hal duniawi membuatkan sy tak mampu khatam.. hanya sekadar 23 Juzuk yg termampu. Saya sedih tp sy diam. Salah saya, selalu keletihan setiap melam.. selesai Tarawih akan terus lelap. Terkdg antara maghrib dan isyak cuba menyelak AlQuran, boleh tertidur keletihan. Kesibukan duniawi benar2 memberi kesan hebat pada ibadah ramadhan 😞😞 Bila syawal menjelma tiba2 sy tersedar, Allah sbnrnya nak sy teruskan perjuangan dan terus menerus mengaji dlm kesibukan sy dgn hal duniawi.. Sukarnya mencari masa lapang.. tp Allah xbg lapang kalau kita tak cari. Kini sy sedar akan hikmahnya, sy berhenti dlm juz 23... selepas itu surahnya pendek2 dan kurang sukar.. Jadi perlahan2 dpt sy habiskan 1 surah sehari.. Subhanallah.. itu rupanya Allah nak ajar saya..Dlm kecewa ada rahsia..


Subhanallah.. cantik betul dpt kiriman sepasang kain sari dari #Pakistan oleh student sy yg berada di sana. Kebetulan adik dia balik ke sini, dan singgah ofis utk beri hadiah dari kakaknya. Tak tau nk ckp apa sbb tahun ni sy sbnrnya hanya beli 2 pasang baju shj.. Satu baju raya utk Raya Pertama utk sedondon dgn Eryna, dan spsg lg sy beli beberapa bulan lepas di Plaza Masalam, Shah Alam sewaktu bertugas di sana sebab ada satu kedai di sana menjual jubah dari kain 'kasa rubia' yg juga diimport dari Pakistan. Waktu raya mmg bertukar beberapa baju baru, tp semuanya pemberian student2 antarabangsa sy. Mungkin sudah jadi amalan mereka utk memberi kpd guru mereka. Bila sy dpt kain ini sy menitiskan airmata.. rezeki yg Allah bg kpd sy melimpah ruah.. seharusnya sy bnyk bersyukur 😢😢. Paling terharu pelajar yg mnghantar adalah pelajar kurang upaya, berkerusi roda.. tp semangat dia sgt tinggi.. dia selalu menangis bila jumpa sy.. bila sy beri semangat pd diri, dia cepat menjadi kuat semula... Berlainan dgn sy sendiri.. bila semangat merudum.. lama utk naik semula..😞😞


Selasa, 11 Julai 2017

Ini saja rezeki utk berbuka petang ni.. #Alhamdulillah sudah memadai #Syawal5


Nak kecil yg berlinangan airmata ini telah berusia 7 tahun. Hari ni setelah beberapa hari tidak dpt menghantar dan mengambilnya dari sekolah, Allah beri kekuatan utk melawan sakit yg ada. Mulanya apa bila bgn pagi mommy rasa tak mampu utk berpuasa, tp beberapa minit sebelum azan, terfikir utk meneguk air segelas. Masalah dari keracunan makanan Khamis lepas adalah muntah2 yg tak dpt dikawal. Pg td bgn agak loya tp sedaya upaya tahan utk tidak muntah. Sicilik ini mudah disiapkan pagi ini, alhamdulillah. Turun ke bawah utk bfast cereal lantas dia bertanya, mommy boleh hntr tak hari ni.. jawab mommy.. Insyaallah. Kemudian momy terus ke ofis, bila rasa kurang larat mommy baring sekejab di ofis. Alhamdulillah smpi waktu utk pulang mommy ok dan terus ambil #Eryna di transit. Sampai di rumah mommyberbaring sebentar di sofa.. tiba2 dia dtg memeluk mommy.. mommy dah sihat ke? Jawapan mommy.. Insyaallah. Lantas dipeluknya mommy erat.. dan berkata.. yeayy.. yina gembira mommy dah sihat, nnt mommyboleh hntr dan ambil yina hari2. Ya Allah.. Syukur dgn adanya #PenawarDukaLara ku ini.. Jadi anak yg solehah ya Yina..


Isnin, 10 Julai 2017

Yina..

Balik sekolah.. mommy knp mommy nmpk kurus hari ni? Kurus mcmmana Yina? Muka mommy nmpk kurus, mata mommy mcm taklarat. Ohhh.. mommy tak sihat.. Mommy sihatlah cepat.. mommy batuk kuat sgt. Hihi.. ok Yina. Mommy pun harap gitulah. Pastu.. mommy.. irdina dgn aufa kan buat geng.. bla bla bla.. #PenawarDukaLara #Eryna #BudakTahun1 #AnakMommy

Ahad, 9 Julai 2017

Tersirat..

Kadang2 apa yg terzahir mungkin tidak sama dgn apa yg tersirat. Yg penting, hidup perlu diteruskan. #MommySygEryna #Eryna #anakpapamommy #Tired #Kenduri #7thYear

Ulangtahun ke 7..

Selamat Menyambut Ulangtahun ke 7 #Eryna Zulaikha manja mommy. #MommySygEryna dan mendoakan Yina menjadi anak yg solehah. Jgn kuat merajuk.. moga sentiasa menjadi kekuatan utk mommy meneruskan kehidupan. Yinalah teman mommy berbicara setiap hari...

Tahun ke 8...

Mak.. Hadirmu bagai pelangi menyinari hidup kami. Semoga dirimu tenang di sana. Hari ni genap 8 tahun pemergianmu.. Aku sgt2 merinduimu.. AlFatihah.. 9 Julai 2009. 😒😒

Sabtu, 8 Julai 2017

Kek Kukus...

Kek buah kukus.. kegemaran sejak remaja tp ni versi kurang gula dan ditambah walnut. Teringat kek kukus buah arwah mak.. tak pernah jemu makan.. 😞😞

Apa yg terbakar tu??🤔🤔


Jumaat, 7 Julai 2017

BP

Tak turun2 since tghari.. ko rase bila?

Anak kucing...

Ibu kucing dan anak2 berkubang di tepi rumah. Anak2 comel warna putih, hitam dan 2 ekor kelabu.. #Eryna merayu nak suh bela wahai papa @faizalr

Rabu, 5 Julai 2017

Iman..

Hari ni agak busy. Pagi meeting exam board, then jamuan raya, then petang meeting RIT. Masa exam board adalah masa berborak dgn sahabat baik. Cerita raya, sambil2 nama dipanggil utk present result exam masing2. My BFF cerita ttg raya dia.. ke rumah seorang pakcik jauh dia yg sedang sakit akibat kencing manis kronik. Katanya pakcik ni dulu2 adalah org yg warak, bukan imam tp kalau masjid atau surau tiada imam, dia boleh adhoc jadi imam, aktif dgn kegiatan agama di kampung. Tp skrg dia sakit dah 3-4 tahun, tak boleh bangun dan hanya isterinya yg jaga. Anak2 tak ambil tahu sgt. Dtg jenguk2 gitu je 😐😐. Kalau ikut pakcik tu still boleh bangun still boleh duduk tp dia mcm xberdaya jadi isterinyalah yg membantu utk bergerak. Keadaan badan baik berbanding isteri yg dah kurus kering menjaganya. My BFF tertanya2 kenapa boleh jadi gitu.. anak2 tak hiraukan langsung ayahnya.. dia langsung malas nak bergerak.. dah agak lama sedangnya dia nampak ok sahaja. Lantas my bff yg mulut mmg agak mudah bertanya ni tanya kepada isterinya.. Sepanjang dia sakit, ada tak pakcik tu solat?? Lantas isterinya bercakap dah 3-4 tahun dia tak solat.. apalagi nak baca Al-Quran. Dia hanya duduk begitu tanpa ada aktiviti yg menjurus kepada ingatnya kepada Allah. Terkejut my BFF. Dia cakap.. Ya Allah.. kenapa sampai jadi gitu. sedangkan pakcik tu dulu org yg baik2.. sekarang ni mcm iman ditarik balik.. Tiba2 kami berdua terkedu.. dan berbincangkan.. Ya Allah..patutlah kita kena selalu berdoa dan berdoa semoga Allah tidak menarik kembali iman yg diberikan kepada kita.. jgn sangka hari ini kita rasa kita beriman, esok kita akan tetap sama. Janganlah Allah bagi ujian sedemikian kepada kita. Takutnya saya.. sesungguhnya takut.. Ya Allah.. matikanlah aku dan seluruh keluargaku dalam iman.. jgn Kau pesongkan walau sejebis keimanan dari kami... Saya bersyukur mempunyai kawan2 baik yg sentiasa memperingkatkan satu sama lain tentang mati.. tentang solat.. tentang iman.. Syukur Allah mengurniakan mereka pada saya.. #blogHari ni agak busy. Pagi meeting exam board, then jamuan raya, then petang meeting RIT. Masa exam board adalah masa berborak dgn sahabat baik. Cerita raya, sambil2 nama dipanggil utk present result exam masing2. My BFF cerita ttg raya dia.. ke rumah seorang pakcik jauh dia yg sedang sakit akibat kencing manis kronik. Katanya pakcik ni dulu2 adalah org yg warak, bukan imam tp kalau masjid atau surau tiada imam, dia boleh adhoc jadi imam, aktif dgn kegiatan agama di kampung. Tp skrg dia sakit dah 3-4 tahun, tak boleh bangun dan hanya isterinya yg jaga. Anak2 tak ambil tahu sgt. Dtg jenguk2 gitu je 😐😐. Kalau ikut pakcik tu still boleh bangun still boleh duduk tp dia mcm xberdaya jadi isterinyalah yg membantu utk bergerak. Keadaan badan baik berbanding isteri yg dah kurus kering menjaganya. My BFF tertanya2 kenapa boleh jadi gitu.. anak2 tak hiraukan langsung ayahnya.. dia langsung malas nak bergerak.. dah agak lama sedangnya dia nampak ok sahaja. Lantas my bff yg mulut mmg agak mudah bertanya ni tanya kepada isterinya.. Sepanjang dia sakit, ada tak pakcik tu solat?? Lantas isterinya bercakap dah 3-4 tahun dia tak solat.. apalagi nak baca Al-Quran. Dia hanya duduk begitu tanpa ada aktiviti yg menjurus kepada ingatnya kepada Allah. Terkejut my BFF. Dia cakap.. Ya Allah.. kenapa sampai jadi gitu. sedangkan pakcik tu dulu org yg baik2.. sekarang ni mcm iman ditarik balik.. Tiba2 kami berdua terkedu.. dan berbincangkan.. Ya Allah..patutlah kita kena selalu berdoa dan berdoa semoga Allah tidak menarik kembali iman yg diberikan kepada kita.. jgn sangka hari ini kita rasa kita beriman, esok kita akan tetap sama. Janganlah Allah bagi ujian sedemikian kepada kita. Takutnya saya.. sesungguhnya takut.. Ya Allah.. matikanlah aku dan seluruh keluargaku dalam iman.. jgn Kau pesongkan walau sejebis keimanan dari kami... Saya bersyukur mempunyai kawan2 baik yg sentiasa memperingkatkan satu sama lain tentang mati.. tentang solat.. tentang iman.. Syukur Allah mengurniakan mereka pada saya.. Semoga Allah bagi kekuatan untuk saya beribadat walaupun dalam keadaan sakit.. sesungguhnya sakit yg saya deritai selama ini kdg2 buat badan saya sgt lemah.. hanya saya yg tahu ketidaklaratannya.. sering terpaksa berdikit2 utk solat.. kadang sy mula dgn solat berdiri tp saya akhiri dgn solat duduk sebab sudah tidak mampu berdiri lama..tp selalunya saya sembunyikan dari pandangan org lain.. supaya org ingat sy sihat dan mampu utk meneruskan hidup.. Ya Allah.. kuatkan semangat saya... :'(

Selasa, 4 Julai 2017

Kotak kaler...

Salah satu kerja seorg ibu di pagi hari adalah memastikan segala pensil dan pensil warna dlm keadaan sedia digunakan di sekolah. #BudakTahun1 ni mmg perlu dijenguk begnya setiap hari. Biasanya mommy bangun jam 5pagi, siapkan sarapan, kemas buku ikut jadual, kemas baju utk transit, pastikan stationeri semua cukup (pemadam, pembaris, pengasah pensil, gam, gunting - semua selalu hilang).. Prepare gitu gini tgk2 jam dah 6 lebih. Barulah terhegeh2 nak mandi, subuh dan kdg2 gosok baju sendiri yg tak berkesempatan nk digosok sekali gus seminggu. Cita2 dan impian seorg mommy ni tinggi.. hajat hati nk mengaji lepas subuh la.. tp jarang tercapai.. kejut #Eryna mandi siap2 tgk dah pkl 7.. bergegas siap sediadan hntr ke sekolah sbb SKPJ masuk 720pg. Then.. terus ke ofis.. #ceritaibu #sesipagi #sajacerita #penat

Stream...

Dah lama tak memanjakan Encik #Stream. Balik dari raya kekotoran yg amat sgt.. lepas ni nk gi ketuk & cat kesan entah siapa langgar... lepas tu... #Accord #Civic #Vellfire ?? Kah3...

Isnin, 3 Julai 2017

Kenduri @Bkt Jelutong

Jenuh acah nak suruh si kembor #elfayyadh tgk kamera 😅😅😬. Last day of raya in KL.. kenduri anak sedara abg ipar. Penang here we come 😂😂 #SHRAFMZB #Eryna #ootd #KahwinRaya #AliffZachary

Sabtu, 1 Julai 2017

#Us...

Org zaman sekarang tangkap gambar pandang bawah, kita pun pandang bawah juga laa... Sebelum balik ke Penang selepas menghadiri kenduri di Bukit Jelutong... encik suami lah ni suruh posing sebegini... Anyway aku rasa lawa jugak... :P #SHRAFMZB #MommyPapa #PapaRomeo #ootd #BFF

Jemputan Kenduri

Nak ke kenduri di Bkt Jelutong dan kemudian balik Penang. #MommyPapa #PapaRomeo #SHRAFMZB #ootd #BFF