Selasa, 2 Julai 2019

Kenapa depa dengki sgt kat aku.. aku tak kacau org dok diam2 pun org dengki juga... Itulah yg biasa kita ckp pada diri kita kan.. Marilah kita #muhasabahdiri.. Kenapa org tak suka kita? Mungkin sikap kita yg sgt ignorance yg menyebabkan sedemikian. Kita biar sesuatu sampai menyusahkan org lain, kita ambil mudah perkara yg melibatkan org lain.. kita menyibuk dalam urusan org lain.. kita tidak fikir susah org lain.. dan mcm2 lah.. Kalau org makin menjauhkan diri dari kita.. tentu ada sesuatu yg membuatkan org tak suka kat kita.. Penting sgt ya muhabah diri.. tanya diri sendiri.. aku ni pemalas sgt ke? Keluarga aku susahkan org lain ke? Aku ada tak ambil kesempatan pada org? Aku ni ckp tak serupa bikin? Mcm2 lagilah yg perlu ditanya.. kenal pasti diri sendiri.. kalau kita kaya raya, harta menimbun, cantik bak bidadari.. mungkinla org nak dengki.. tapi kalau hidup pun bergantung kpd org lain.. jauhkan dari syakwasangka yg tidak relevan itu 🙊🙊😅😅


Tiada ulasan:

Catat Komen