Selasa, 15 Julai 2008

Kenapa ya..

Kenapa ya...
kadang-kadang kita berbuat sesuatu kerana org lain..
kita cuba sedaya upaya memenuhi keinginan & permintaan org lain..
Walaupun terkadang kita tak setuju
Kadang2 rasa nak memberontak..
Tapi kita berusaha jugak utk memuaskan hati org lain..
Cuma..
Patutkah bila kita dah cuba sedaya upaya
Dibelakang org lain itu, kita buat sesuatu yg kita tau org tu tak suka
Sebab kalau buat kat depan org tu..
Kang trajedi lak berlaku..
Tapi kan..
kdg2 tu tak semena2 jer apa yg kita tak org tu tau..
last2 dia akan tau jugak..
kenapa ya..
Tulah kan..
kadang2 manusia ni inginkan lebih dari yang ada digenggaman..
Namapun manusia kan..
Bagi mel.. mel cuba melakukan yg terbaik..
depan, belakang, kiri, kanan adalah sama..
apa yang berlaku di depan.. itulah berlaku di belakang..
apa yang berlaku di kiri.. itulah yang berlaku di kanan..
Tapi tulah kan..
kdg2 kita tersilap..
Kesilapan kita sendiri sukar kita lihat
Kesilapan org lain mmg mudah dikesan
Tapi..
Siapalah kita utk meletakkan kesalahan dibahu org lain..
Sedangkan kita... bukanlah insan yg sempurna


Mel~~
i'm a human.. i hope i behave like a human..
i eat, sleep, breathe.... and i cry....

Tiada ulasan:

Catat Komen