Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Selasa, 18 November 2014

Hectic Weekend..

Hujung minggu ni adalah hujung minggu yg sgt hectic.. dgn kesihatan yg xberapa ok, bnyk yg terpaksa diredah tanpa memikir ttg diri sendiri... Ringkasan cerita..

1. Jumaat dan Sabtu - di Shah Alam Conventioan Centre (SACC) utk nucel2014. Menginap di Grand Blue Wave Hotel Shah Alam. nuceel 2014 = Karnival e-pembelajaran universiti

2. Sabtu ptg drive blk ke Tg Malim. Sampai dah nk maghrib (hubby blk dulu dgn eryna dan aliff sbb aliff demam). Smpi rumah kesejukan.. tetiba hubby ckp.. patutla.. demam rupanya si isteri. Diberinya ubat.. tidur dengan lenanya.

3.  Ahad pg dpt berita opah hubby koma. Kami ke hospital besar Ipoh. Opah hnya bergantung pd bantuan pernafasan. Tindakbalas Eyes, Verbal dan Motor lngsg tiada. Aku bertanya kpd doktor dan doktor ckp tiada ubat diberi.. dalam ertikata lain hanya berserah sahaja...


4. Sampai Tg Malim dah mlm, decide to EL Monday. Badan sendiri kurang ok.Then dpt tahu opah dah pergi... menyesal pula xsuggest kat hubby tidur je di ipoh malam tu walaupun ada terfikir...


5. Isnin pagi - gerak ke Batu Gajah utk ziarah. Kami terlambat sikit, jenazah selamat dikebumikan pada jam 11 pagi.. urusan jenazah semua dilakukan di hospital ipoh, dan dari hospital terus ke masjid dan ke tanah perkuburan. 

6.  Lepas ziarah singgah Kellie's Castle (nnt cerita lain). Then singgah tol gopeng utk solat & amik kereta.. kami bawak dua kereta dr tg malim.. satu tinggal di tol gopeng sebab dari Batu Gajah aku cadang nak terus balik ke Penang. Alhamdulillah segala berjalan lancar.. walaupun ada jugak risau tinggalkan kereta di tol (maklumla kat malaysia ni banyak sangat spekulasi dari media sosial).. alhamdulillah tak de apa2.

6. Kisah solat - masuk dlm bilik solat jamak ada sorang makcik berpakaian uniform Propel sedang duduk termenung atas kerusi. Aku bg salam dan dia terkejut dan terus cakap.. makcik ni demam.. Dalam hati aku cakap kesian... then aku tanya, demam tak cuti ke makcik? Dia cakap dah 3 hari cuti, hari ni kena kerja, nanti gaji kena potong. Makcik ni suami meninggal awal umo 44 tahun, anak 7 org jadi terpaksa kerja walaupun xlarat. Sekarang umo makcik 62 tahun dah.. anak bongsu spm. Tadi sebelum pi kerja anak minta RM2 utk belanja sekolah tp makcik bagi singgit jer sebab itu je yang boleh bagi. Puas dah makcik pusing sana sini tapi tak mampu jugak... Panjang lebar makcik tu bercerita. Aku diam aje... dan terus solat,,, dalam hati terdetik kesian kat makcik ni.. muka mmg mcm tak sihat.. Lepas solat ku tanya makcik tu.. anak sulung dah kawen la ye makcik.. dia cakap.. dah kawen tp tulah masing2 harapkan suami.. tak kerja, manalah dpt nak tolong dia.. Betul jugakkan.. Kdg2 org yang bekerja pun sesak nafas..apalagi yg tak kerja harapkan pendapatan suami.. nak hulur duit utk ibubapa pun taj terhulur.. kdg2 minta duit kat ibubapa pun ada jugak kan.

Selesai solat aku siap2 dan bersalam dgn makcik tu... ku hulur sedikit sedekah yg termampu.. kataku pada makcik tu, makcik saya doakan kehidupan makcik dipermudahkan.. .. Makcik tu hanya mengangguk dan menitis airmata sambil mengucapkan terima kasih.. Seiring dgn kata2ku hatiku juga berdoa semoga Allah berikan kesihatan yg baik dan murahkan rezeki makcik tu.. Insya Allah..

7. Di plaza tol kami berpisah.. hubby balik ke Tg Malim aku terus ke Penang. Alhamdulillah hanya hujan renyai2 dalm perjalanan.. risau juga aku kalau2 hujan lebat.. mata aku ni tak berapa ok sgt utk memandu dalam hujan lebat...

Jam 7.20 mlm aku sampai ke rumah.. Alhamdulillah..


~mel
banyak cerita tp tiada masa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan