Just arrived at Eastin Hotel di Queensbay.. Jgn salah sangka, ni bukan
gi hanimun.. Tp sebab si dia ada bengkel kat sini smpi 9 hb, so aku
pun dtg ler.. Kebetulan dia dok bilik single.. Dpt ler aku menepek kt
sini.. Dtg pun pkl 10mlm.. Dia masih kt bawah kerja lom habis.. So aku
lepak tgk tv jela.. Aku tak bawak laptop mlm ni.. Rekod tu.. Tp tak
kisahlah.. Ifon aku ade, lgpun skrg ni aku dh kurang online sgt.. Dulu
salahsatu sbb online sbb si dia jauh dimata.. Skrg dh ada dpn mata..
So aktiviti online tu dh diminimakan, dah beransur nk tukar jd manusia
biasa.. Huhu..
Eastin Hotel ni sbnrnya dekat jer dgn rumah aku.. Dlm 10 minit drive
jer.. Tp td on the way ke sini jalan jem giler.. Sbbnya kena lalu
dekat dgn tapak pesta pulau pinang kat Sg Nibong.. Ramai betul org
td.. Agaknya sbb mlm mggu.. Si dia ada tanya td.. Bila kita nk gi
pesta tu.. Aku ckp tah lah.. Weekend kitorg penuh dgn keje.. Hopefully
next week free sbb mnggu pastu aku kena travel ke 4 negara.. Waaa..
Dulu masa mula2 di offer pergi rasa best.. Tp dlm keadaan skrg ni rasa
xbest coz trpaksa tgglkn hubby 11 hari.. Waaaaaaa...
Sabtu, 5 Disember 2009
Eastin..
dialog..
Dalam pukul satu tengahari tadi... seorang isteri berkata..
"Abg, mel nak mandi jab la.. abg leh tengokkan ayam goreng atas dapur tak?"
"Err.. tengok jer kan, kalau hangus ke.. tengok jugak la kan".. kata si suami
Dalam hatiku berkata.. haiyaaa..kang hangus pulak ayam goreng yg aku inovasikan ilham dari ayam goreng kenduri hari tu... ayam goreng berempah dgn daun kari. Aku pun pergi semula ke dapur.. sambil ambik pinggan utk menghidang... tak jadi nak gi mandi. Tiba2 teringat pulak satu ketika dahulu, ibu mentuaku (masa tu belum jadi ibu mentua lagi) pernah cakap kat aku, kalau tak silap sehari sebelum raya tahun lepas.. Masa tu dia tengah masukkan pulut dlm ketupat kot.. ada rendang atas dapur.. ibu mentuaku meminta adik suamiku tolong kacaukan rendang atas dapur... sambil2 tu dia berkata..
"Ijal tu tak de nyer nak tolong kat dapur, kalau adiknyer memang rajin nolong2 kat dapur ni.. dia tu tak de la.."
Mengingatkan dialog ibu mentuaku suatu ketika dahulu terus menyebabkan aku KIV nak mandi.. tunggu sampai ayam habis goreng, hidang semua atas meja.. (aku masak gulai kurma telur ~kehkehkeh telur kawen xtra yg disimpan dlm fridge, sambal sotong & ayam goreng rempah berdaun kari). Siang2 time weekend ni boleh la masak bnyk2 sikit kalau xkuar ke mana2.. Settle semua dihidang.. cepat2 aku gi mandi (sbb dari pagi tak mandi dok mengemas & mengalih2 brg rumah).
Oleh kerana lapar.. aku makan bnyk jugak.. tengok si dia makan pun boleh tahan... aku tambah nasi dulu.. then tetiba dia capai periuk nasi (hehe..aku hidang dgn periuk nasi jer atas meja).. dialog last dia yg aku tak tahan.. terus kembang semangkuk macam belon dimasukkan gas helium..
Dialog dia...
"Rasa cam dah kenyang tapi kalau tak tambah rasa rugi pulak... "
Apa maksudnya tu... tahlah.. tapi aku interpret guna bahasa aku la.. terasa cam dipuji lak.. huhu.. kira puji tu kan? Ke aku perasan?? huhu... habis nasi seperiuk tghari td..
Anyway dalam hati ku berdialog jugak... "aku kena gak ajar dia masak sikit2 nanti.. manalah tau.... aku jugak yg susah nanti...."
~Mel
ke sebab time masak lom mandi?
"Abg, mel nak mandi jab la.. abg leh tengokkan ayam goreng atas dapur tak?"
"Err.. tengok jer kan, kalau hangus ke.. tengok jugak la kan".. kata si suami
Dalam hatiku berkata.. haiyaaa..kang hangus pulak ayam goreng yg aku inovasikan ilham dari ayam goreng kenduri hari tu... ayam goreng berempah dgn daun kari. Aku pun pergi semula ke dapur.. sambil ambik pinggan utk menghidang... tak jadi nak gi mandi. Tiba2 teringat pulak satu ketika dahulu, ibu mentuaku (masa tu belum jadi ibu mentua lagi) pernah cakap kat aku, kalau tak silap sehari sebelum raya tahun lepas.. Masa tu dia tengah masukkan pulut dlm ketupat kot.. ada rendang atas dapur.. ibu mentuaku meminta adik suamiku tolong kacaukan rendang atas dapur... sambil2 tu dia berkata..
"Ijal tu tak de nyer nak tolong kat dapur, kalau adiknyer memang rajin nolong2 kat dapur ni.. dia tu tak de la.."
Mengingatkan dialog ibu mentuaku suatu ketika dahulu terus menyebabkan aku KIV nak mandi.. tunggu sampai ayam habis goreng, hidang semua atas meja.. (aku masak gulai kurma telur ~kehkehkeh telur kawen xtra yg disimpan dlm fridge, sambal sotong & ayam goreng rempah berdaun kari). Siang2 time weekend ni boleh la masak bnyk2 sikit kalau xkuar ke mana2.. Settle semua dihidang.. cepat2 aku gi mandi (sbb dari pagi tak mandi dok mengemas & mengalih2 brg rumah).
Oleh kerana lapar.. aku makan bnyk jugak.. tengok si dia makan pun boleh tahan... aku tambah nasi dulu.. then tetiba dia capai periuk nasi (hehe..aku hidang dgn periuk nasi jer atas meja).. dialog last dia yg aku tak tahan.. terus kembang semangkuk macam belon dimasukkan gas helium..
Dialog dia...
"Rasa cam dah kenyang tapi kalau tak tambah rasa rugi pulak... "
Apa maksudnya tu... tahlah.. tapi aku interpret guna bahasa aku la.. terasa cam dipuji lak.. huhu.. kira puji tu kan? Ke aku perasan?? huhu... habis nasi seperiuk tghari td..
Anyway dalam hati ku berdialog jugak... "aku kena gak ajar dia masak sikit2 nanti.. manalah tau.... aku jugak yg susah nanti...."
~Mel
ke sebab time masak lom mandi?
Selasa, 1 Disember 2009
Langgan:
Catatan (Atom)

