Isnin, 1 Oktober 2018

New Story From Me

Kisah 4 pagi... Encik suami panggil grab utk ke KTM Butterworth.. Hubby: Mommy grab semua busy, mommy kena hantarlah pi KTM. (Saya pun berlari naik atas tukar baju) Dalam kereta... Hubby: Minyak nak habis ni mommy.. Saya: Tula.. smlm papa tak tolong buh minyak kereta, dah kena buh sendiri hari ni. Hubby: Ada stesen minyak kan otw ni.. sempat lagi buh ni. (Encik suami pun berhenti utk isi minyak kat stesen Shell kat tepi jalan) Encik suami buka pintu kereta lepas isi minyak.. Hubby: Mommy! Ada problem ni.. wallet tertinggal kat rumah. Saya: haa.. tak sempat nak pusing dah ni.. kena terus pi KTM. (Masa tu jam dlm 4.45am.. keretapi pkl 4.58am). Kami pun terus gerak ke stesen KTM Hubby: Duit lah tak de ni.. lesen ok kot kat Tg Malim tu.. Saya pun keluarkan duit dari purse dan kad kahwin (utk id la kononnya).. nak bagi kat encik suami. Then dia cakap.. "kalau mommy hantar wallet papa ke KTM Bukit Mertajam ok tak? Eh tapi nanti mcm mana nak cari.." Then saya fikir, kalau macam tu, baik aje kami balik rumah, dia ambil wallet dan dia naik keretapi kat BM je. Rumah kami in between KTM Butterworth & KTM BM. Sebenarnya KTM BM lagi dekat dengan rumah tp saya kurang suka sebab kalau siang2 banyak kereta. Dipendekkan cerita, kami balik rumah, ambil wallet dan alhamdulillah sempatlah saya hantar encik suami ke KTM Bukit Mertajam. Otw nak ke stesen KTM BM sempat lagi saya cakap.. haa.. mujur benti isi minyak tadi, pasan wallet tertinggal. Tula.. kata encik suami. Hikmah membantu isteri.. hihihi... Moga Allah permudahkan urusan kita semua hari ini.. Saya ada pembentangan calon dekan pkl 9 pagi ni.. rasa relaks jer sebab xde kepentingan sangat nak jadi dekan.. huhu.. #blogKisah 4 pagi... Encik suami panggil grab utk ke KTM Butterworth.. Hubby: Mommy grab semua busy, mommy kena hantarlah pi KTM. (Saya pun berlari naik atas tukar baju) Dalam kereta... Hubby: Minyak nak habis ni mommy.. Saya: Tula.. smlm papa tak tolong buh minyak kereta, dah kena buh sendiri hari ni. Hubby: Ada stesen minyak kan otw ni.. sempat lagi buh ni. (Encik suami pun berhenti utk isi minyak kat stesen Shell kat tepi jalan) Encik suami buka pintu kereta lepas isi minyak.. Hubby: Mommy! Ada problem ni.. wallet tertinggal kat rumah. Saya: haa.. tak sempat nak pusing dah ni.. kena terus pi KTM. (Masa tu jam dlm 4.45am.. keretapi pkl 4.58am). Kami pun terus gerak ke stesen KTM Hubby: Duit lah tak de ni.. lesen ok kot kat Tg Malim tu.. Saya pun keluarkan duit dari purse dan kad kahwin (utk id la kononnya).. nak bagi kat encik suami. Then dia cakap.. "kalau mommy hantar wallet papa ke KTM Bukit Mertajam ok tak? Eh tapi nanti mcm mana nak cari.." Then saya fikir, kalau macam tu, baik aje kami balik rumah, dia ambil wallet dan dia naik keretapi kat BM je. Rumah kami in between KTM Butterworth & KTM BM. Sebenarnya KTM BM lagi dekat dengan rumah tp saya kurang suka sebab kalau siang2 banyak kereta. Dipendekkan cerita, kami balik rumah, ambil wallet dan alhamdulillah sempatlah saya hantar encik suami ke KTM Bukit Mertajam. Otw nak ke stesen KTM BM sempat lagi saya cakap.. haa.. mujur benti isi minyak tadi, pasan wallet tertinggal. Tula.. kata encik suami. Hikmah membantu isteri.. hihihi... Moga Allah permudahkan urusan kita semua hari ini.. Saya ada pembentangan calon dekan pkl 9 pagi ni.. rasa relaks jer sebab xde kepentingan sangat nak jadi dekan.. huhu..

Tiada ulasan:

Catat Komen