Sabtu, 29 Disember 2018

Menunggu berjemaah zohor di Masjid Batu.. masuk2 ditegur oleh seorang nenek.. bertanya org sini ke.. saya cakap saya org dekat2 sini.. singgah otw nak ke Tesco sahaja. Beliau bertanya boleh tak belikan nasi untuknya.. beliau belum makan tengahari lagi.. beliau siap minta nak nasi lauk udang sambal & rendang.. saya cakap ok, lepas solat zohor saya bagitau en. suami yg saya nak pi kedai dekat masjid tu utk beli nasi nenek tu.. en suami teman saya ke kedai tu.. lepas saya beli kami decide terus mkn kat situ, so sy ckp suruh en suami tunggu je kat situ sementara sy jalan kaki semula ke masjid.. saya juga bungkuskan air utk nenek tu.. Sampai di masjid tersenyum nenek tu nampak saya bawa nasi tu.. banyak kali dia ucapkan terima kasih kerana belikan nasi utk dia.. Saya katakan padanya.. balik nanti jalan elok2 ya.. dia bgtau dia akan duduk di masjid sampai kuliah maghrib.. nanti dia minta sesiapa hantar balik.. dia cakap umur dia dah 80 tahun, tinggal sorang, anak2 takde.. balik rumah pun xde apa.. Adus hampir berlinang air mata saya.. sedih.. dalam usia emas sebegitu, Allah beri ujian sendirian.. mengharapkan insan tak dikenali.. 😭😭. Moga Allah permudahkan urusan kita di usia sebegitu nanti.. Allah... Setelah itu saya berjalan semula ke kedai makan bertemu Encik suami yg menunggu.. saya ceritakan pada encik suami.. last2 dia cakap.. kenapa tak ajak nenek tu duduk dgn kita?? #Adess 🙄🙄


Tiada ulasan:

Catat Komen