Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Isnin, 1 Ogos 2011

On the way to Queenstown..

Hari ni kami dari te Anau ke Queenstown... jgn lupa hari ni first day puasa.. kami bersahur roti john jer.. Tak rasa dahaga walaupun travel dalam 3 jam... Perjalanan ok.. lalu di tepi Tasik Wakatipu yg pemandangannya sgt menarik.. tetapi agak gayat juga bila sampai tang yg tinggi dan tengok tasik ada nunnn jauh di bawah... Dalam perjalanan juga sempat berhenti kejab kat sheep farm.. haha.. sebab nak ambik gambar ada gambar biri2 kat belakang (hubby la tu nak amik gambar dgn kawan2 dia.. :P)..




Satu scene berlaku di Kingston Township... hihi..

Seorg isteri tetiba cakap kat suami dia... ehh papa.. tu ada polis kat depan.. suaminya menyelowkan kenderaan. Tiba2 tgk kereta polis tu pusing dan ikut kat belakang.. si isteri pun cakap... papa.. dia suh benti tu.. so suaminya benti..

Bila buka tingkap polis tu cakap.. "Hello.. do you know what's the speed limit within the township? Si isteri jawab... "err.. Is it 50km (buat muka blur).." Polis tu cakap.. "is is 80km and u r driving 93km".. Oh.. ok..cakap isterinya (yg drive si suami).. "sorry for that, this is the first time my husband driving in NZ".. Polis tu minta lesen, agreement rental car... dan check.. last2 dia cakap.. "it's ok, i'll only give u warning, but remember.. speed limit in township 80km & in highway 100km"... huhu... perghh..legaa... mujur tak kena saman.. Agaknya polis tu fikir kalau aku saman pun bukan boleh buat ape.. kalau derang lari tak bayar aku lak susah...:P

Anyway.. pengajaran.. kena hati2 memandu di tempat org..

~mel

1 ulasan: