Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Isnin, 23 Mac 2009

harapan.. utk awk..

Hari ini.. insan yg amat ku syg menghantar satu email kepadaku.. kandungan email tersebut spt di bawah (tak taula mana dia ambik).. masa aku baca email tersebut.. berlinang airmata ku.. kemudian.. tiba2 aku rasa stress yg amat sgt.. ku balas email tersebut dgn bertanya.. masihkah ada harapan.. aku sgt blur masa tu.. Tapi entah macammana malam ini.. selepas penyiksaan oleh seorang insan durjana yg mula2 benar2 membuat aku rasa tak gunanya utk teruskan hidup.. tiba2 aku macam terjaga.. aku tak boleh biarkan org lain musnahkan hidup aku.. takboleh! takboleh! aku mesti bangun.. jgn menangis lagi.. cukuplah!

yang aku mahu skrg.. aku mahu hidup bersama insan yg aku syg.. sepenuh hati.. dan aku percaya Allah itu maha adil.. Allah takkan pertemukan aku dengannya utk berpisah.. Harapan itu masih ada.. selagi aku masih bernafas selagi itu harapan itu takkan pudar.. Ini adalah takdirNYA..

awak.. kuatkan semangat awak.. jgn serabut2.. ingat kali terakhir kita jumpa.. tiap2 hari dan setiap hari tersebut adalah hari yg membahagiakan.. dan insyaallah bahagia itu akan jadi milik kita.. InsyaAllah.. Allah takkan menguji kita sesuatu yg kita tak mampu hadapi.. kita mesti kuat..
saya tak tahu macam mana tiba2 sy dapat semangat ini.. dan sy berdoa semoga semangat ini tak kan pudar sehingga apa yg kita impikan menjadi kenyataan.. PadaNYA berdoa.. berusaha & bertawakkal...

Dan.. terima kasih kerana memberi sy harapan di bawah.. i'm with u.. apa2 pun.. (yr words become my words..)..

Ceritera 4 Lilin

Ada 4 lilin yang menyala, sedikit demi sedikit habis meleleh. Suasana begitu sunyi sehingga terdengarlah percakapan mereka.

Lilin yang pertama berkata : “Aku adalah Damai, namun manusia tak mampu menjagaku, maka lebih baik aku mematikan diriku saja!” demikianlah sedikit demi sedikit sang lilin padam.

Lilin yang kedua berkata : “AKu adalah Iman, sayang aku tak berguna lagi. Manusia tak mau mengenalku, untuk itulah tak ada gunanya aku tetap menyala” begitu selesai bicara, tiupan angin memadamkannya.

dengan sedih Lilin ketiga bicara : “Aku adalah Cinta, tak mampu lagi aku untuk tetap menyala. Manusia tidak lagi memandang dan menganggapku berguna. mereka saling membenci, bahkan membenci mereka yang mencintainya, membenci keluarganya” tanpa menunggu waktu lama, maka matilah lilin ketiga.

Tanpa terduga…. seorang anak saat itu masuk ke dalam kamar dan melihat ketiga lilin telah padam.Karena takut akan kegelapan itu, ia berkata : “Apa yang terjadi?! kalian harus tetap menyala, aku takut akan kegelapan!” lalu ia menangis tersedu-sedu.

Lalu dengan terharu Lilin keempat berkata : “Jangan takut, jangan menangis, selama aku masih ada dan menyala, kita tetap dapat selalu menyalakan ketiga lilin lainnya, Aku Adalah HARAPAN” dengan mata bersinar, sang anak mengambil lilin harapan, lalu menyalakan kembali ketiga lilin lainnya.

:~Intinyaa…..
Apa yang tidak pernah mati hanyalah HARAPAN yang ada dalam hati kita… dan masing-masing kita semoga dapat menjadi alat, seperti sang anak tersebut, yang dalam situasi apapun mampu menghidupkan kembali Iman, Damai, Cinta dengan HARAPAN nya!!!


~mel

harapan yg tak akan pudar... insyaallah..

4 ulasan:

  1. Assalamualaikum..dear writer:

    I dunno what are ur downs u are reffering to ..and it seems kinda weird to me dat ur ups and ur downs are actually move parallel with mine... N yes, I do really think that 4 candles story..It's beautiful.

    BalasPadam
  2. terkejut,cantiknya blog...biasa gelap je

    BalasPadam
  3. @annonymous there's lots of things happened in my life which makes me always up & downs..

    @atun tq.. tgh bersabar dan masih menaruh harapan setinggi gunung..

    @worth a thousand words saja tukar, hopefully hidup ini pun akan jd cerah..

    BalasPadam