Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Ahad, 8 Mac 2009

Nyaris..

pagi tadi sewaktu tengah nak masak breakfast kat bawah ni.. aku baru saja on kan dapur sebelah kiri..oleh sebab kuali yg aku guna tu baru lepas basuh..so aku pasang api agak kuat nak bg kuali cepat keringlah kononnnya...hmm..



tiba-tiba.. entah macam mana penyambung salur getah gas (gambar di bawah) yg menyambungkan antara dapur gas dan tong gas tercabut.. gas berbunyi zsssssssss keluar dari penyambung tu.. api kat dapur yg tadi sedang menyala tu jadi disembur tiba2 oleh gas yg laju dari salur paip tu.. aku jadi panik.. tapi secepat kilat aku menghala ke dapur gas dan dan cabut penutup gas.. gas pun berhenti..takut betul aku.. satu rumah bau gas...



Setelah beberapa lama barulah aku dapat recover dari terkejut dan bawak turun dapur dari atas rak dapur tu, dan cuba sambungkan balik penyambung dapur gas tu.. agak susah juga rupanya utk ketatkan penyambung tu. Bila dah sambung secekak yg aku mampu, aku masih takut2 nak pasang semula gas pada dapur tu.. tapi tawakkal sajala... harap tak terjadi lagi... akhirnya aku sambung balik masak brekfast yg terbengkalai..



hmmm.. bila fikir2 balik.. nasib baik aku tadi.. kalau xsempat nak tutup gas tu..
macam mana yer.. rumah masih terbau-bau gas....




~mel
masih terbayang2..

1 ulasan:

  1. alhamdulillah mel selamat...
    kalau ade api..takut meletup jer

    BalasPadam