Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Isnin, 12 Oktober 2009

Biar Bulan Bicara....

~Agak lama dah aku download album Saleem yg biasalah.. selalunya dok menyanyikan semula lagu2 org lain. Bila aku dengar album ni rasa.. alahai tak de la best sgt.. cuma bila tiba ke lagu Bila Bulan Bicara ni.. rasa best jer.. sebab lagu ni (penyanyi asalnya Broery Marantika) mmg aku suka dari dulu2.. dan agak lama dah tak dengar lagu ni.. so aku dengarlah jugak ulang-ulang.. sebab liriknya amat best sekali... yg paling best the final sentence.. "Cukuplah derita sampai di sini.. "

Ya.. cukuplah derita sampai di sini.. itulah doa yg sentiasa ku sematkan dlm hatiku.. sabtu dan ahad aku pergi belajar di satu tempat dan banyak rasanya yg aku timba dari sesi yg aku telah lalui.. kdg2 banyak perkara yg sebenarnya kita tahu tp tidak kita praktikkan.. dan banyak juga yang sebelum ni aku tak tahu... sebab itu mungkin hidup tidak tenang.. sekarang ni aku merasai ketenangan.. insyaallah & alhamdulillah... apa yg penting.. doa, usaha & tawakkal...

Biar Bulan Bicara

Bulan sabit
Yang jatuh dipelataran
Bintang redup
Tanpa cahaya gemintang
Langkah tanpa arah
Sesat di jalan yang terang
Aku yang terlena dibuai pelukan dosa


Ingin pulang membalut luka hatimu
Ku pun tahu betapa pedih batinmu
Beri kesempatan atau jatuhkan hukuman
Andai maaf pun tak kau berikan

Air mata tulus jatuh di sudut bibir mu
Tak terlintas dendam di bening mata indah mu
Aku yang merasa sangat berdosa pada mu
Masih pantaskah mendampingi mu

Biar lah bulan bicara sendiri
Biarlah bintang kan menjadi saksi
Tak kan ku ulangi walau sampai akhir nanti
Cukup derita sampai di sini


download lagu ni kat sini


~mel :)


4 ulasan:

  1. @k.hani belajar agama skit..
    @boss.. lain kali la ajak..

    BalasPadam
  2. org tua2 kata tak sangka org muda minat lagu ni..coz naz mmg minat lagu ni :D

    BalasPadam