Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Khamis, 12 Mei 2011

Kek Pisang Cenonet..

Dua hari lepas aku ke tesco sorang2 utk membeli barang rumah. Disebabkan barang rumah mmg dah tandus.. xde ape2 dah dlm fridge, so aku pergilah sorang2 sebab hubby tgh dok kedemaman yg amat sgt.. Bila dah pergi sorang tu biasalah.. abis semua mende dijenguk.. slow2 je meredah tesco. Entah mcm mana bila tgk kat cleareance kat tesco tu adalah banyak bungkus pisang clearance.. pada pandangan aku pisang tu semua ok lagi just ade beberapa yg lebam sket kulitnya. Hajat hati nat wat kek pisang atau cekodok pisang.. Semalam, balik kerja dah kepenatan di samping hubby masih demam.. yina pun sama.. tak jadi nak wat ape2..

Tadi balik kerja.. terus tanpa tangguh2.. ambil pisang, ambil bahan2 seperti telur, gula, soda dllg.. blend semua dlm blender.. then..terhasillah kek pisang cenonet kat bawah ni... rasanya.. umphh.. sedap! haha.. aku la rasa sedap sbb aku suka kek pisang... kek pisang ni sgt simple sebab semua bahannya di blend aje.. pastu masuklah dalam acuan yg dikehendaki... dan resepi ini adalah resepi yg diajar oleh arwah ibuku sejak dari dulu lagi.. So, kat bawah ni adalah hasil pembuatan kek pisang hari ni... esok leh bawak gi ofis..


9A7loEWH.JPG


Al-fatihah untuk ibuku... aku merinduimu...setiap detik dan ketika... setiap kali memasak sesuatu yg diajarmu.. pasti kenangan muncul lagi.. Semoga Allah merahmatimu selalu..

~mel

1 ulasan: