Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Selasa, 24 Mei 2011

Yatim...

Terjumpa gambar di bawah ni tadi.. Gambar ini adalah gambar terakhir sebelum kejadian tanah runtuh sewaktu penghuni2 rumah tersebut buat rehearsal nasyid. Since kejadian tanah runtuh di Ulu Langat tempohari haati aku rasa sgt sakit.. Aku sgt sakit hati bila baca berita akhbar.. bila tgk berita tv.. yg menyatakan tempat tu tak berdaftarlah.. xde CF la.. and so on.. Okey.. so what?? Bila keluar berita2 cam tu mcm nak salahkan empunya tempat kediaman anak yatim ni sebab bina rumah tepi lereng bukit!! Tapinya kalau empunya kediaman tak bina di lereng bukit tu.. nak bina kat mana? ada dapat tanah free tak utk kediaman anak2 ini? Ada ENGKAU (a.k.a penunding jari tu) kisah pasal mende2 ni.. pasal kebajikan anak2 sebegini...?? Alhamdulillah ada org nak amik tahu.. nak jaga kebajikan.. nak didik anak-anak ni.. Cubalah org yg dok tunding jari tu tengok imej anak2 di bawah... cuba tengok betul2.. tak sejuk ke hati masing2?? Nampak tak kegembiraan di muka masing2?? Entah2 mereka yg pergi dah ada firasat yg mereka akan menemui Allah tanpa terus hidup dlm dunia yg penuh dusta dan nestapa ini....


Geram rasa sebenarnya.. setiap kali baca berita tentang kejadian tersebut rasa sebak.. lg sebak bila manusia2 tu menunding jari.. tak sedar kah mereka yg semua ini adalah peringatan dari Allah.. yg baik dan bersih diambil utk dibelaiNYA di sana... kita yg penuh dosa ini.. masih tetap bergelumang dgn dosa... Sedarlah...

~mel
peringatan yg sebenarnya utk diriku sendiri...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan