Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Sabtu, 18 Oktober 2008

I love my neighbour...

Actually i was planning to have an early night malam ni. After makan malam tadi rasa penat sgt.. siang tadi aku ke ofis buat kerja.. kepala pun rasa berat jer malam ni.. so mmg ingat nak rehat dan tidur jer.. Tengah aku dok layan kepala dan badan yg penat dan nak tertidur.. tiba-tiba terdengar gelak yang kuat dan tak agak-agak dan suara berborak kuat yang macam halilintar.. adehh.. terus aku yg mamai tadi jadi segar balik. Sambil gelak-gelak dan borak-borak tu terdengar pulak loceng kaki berlari-lari dan berjalan-jalan.. Adoi la.. tensen giler aku. Aku ni memang jenis kalau tido akan mudah terjaga kecuali kalau aku dah terlalu lena & penat & berdengkur(???).. huhu.. mungkin la kot aku tak terjaga..

Ni haa.. nak cerita pasal jiran aku.. sekarang ni pun tengah bising2 tak jadi aku nak tidur.. habis gelak ketawa entah apa pulak yg dibuat.. sekarang tengah bunyi macam mengikis sesuatu.. Sebelum cerita pasal jiran.. meh aku cerita pasal rumah aku.. rumah yang aku dah kawan2 aku panggil kondominium kami ni ada tiga tingkat.. kuarters transit gomen.. jadi org2 yg duduk kat rumah ni kira tak lama laa.. pastu cari rumah lain yg permanent.. namanya pun transit kan.. rumah sementara. Satu level ada 4 bijik.. dua ada 2 bilik & dua ada 1 bilik. Rumah aku 1 bilik tu la.. Di depan rumah aku pun rumah satu bilik.. penghuninya adalah satu keluarga suami isteri dan seorang anak yang berasal dari India... memang betul2 india.. tak reti cakap melayu.. hubby dia aku rasa macam tengah buat sabbatical kat sini.. sbb pernah dengar org panggil dia sbg Dr. (nama aku xpasti.. huhu.. ). isteri dia boleh berbahasa Inggeris walaupun susah jugak nak faham..

Yang menjadi kemusykilan aku.. (sorrylah kalau ada member2 india baca posting ni).. derang ni dtg ke malaysia tak belajar ke tatacara hidup org malaysia. pelik betul aku.. perangai derang walaupun suaminya educated.. tapi sebijik macam yg kita tengok kat filem tamil... kecoh.. bising.. tak hormat org.. memang teruk betul. Bukak jer mata terus bising.. agaknyer kalau aku boleh faham bahasa tamil.. sure cerita2 derang sume aku tau.. dan anak derang (umur dlm 2 tahun) mmg nauzubillah.. mmg nakal & bising & tak terkawal. Memang pantang betul aku bukak pintu.. terus masuk lepas amik aje apa2 yg dia nak.. pastu mak dia sengih2.. panggil anak tp xde la marah ke ape.. Itu belum masuk terbalik ampai kain aku kat depan rumah.. selipar jepun aku hilang entah ke mana.. berlari2 dan menjerit sesama laki bini... Dan derang ni mmg alim.. tak tinggal gi temple.. kira waraklah.. bila tang dia smayang kat umah (beratib kot..) .. jadi menakutkan.. kuat.. mendayu2.. ish.. mmg ada sikit sebanyak naik bulu roma.. Seramm..

Lagi satu.. derang ni xde kereta.. tk tau la kot kat india ada kereta ke tidak.. tapinya.. yg aku geramnya.. gini.. wife dia ni selalu menyuap anak dia makan kat bawah.. aku selalu park kereta betul2 depan tangga rumah.. so dia selalu la duduk kat tepi longkang bawah rumah kitorg ni.. Sambil bg anak dia makan.. dia akan biarkan anak2 dia main kat kereta2 yg diparking depan rumah ni.. ade ke patut.. dia boleh biarkan anak dia main2 hentak batu kat kereta aku.. member aku pun kena... aduhai.. kereta kitorang kereta baru tau... bila cakap kat si wife nyer tu.. "it's just a little bit".. hampess sungguh.. sampai bercalar kereta a little bit ape nyer.. agaknyer mmg tak pernah ada kereta kot dan tak tau nilai kereta.. Mmg tak boleh tahan betul...

Kalau pagi2 aku keluar nak gi kerja.. kalau anak dia dah bangun.. dengar jer aku bukak pintu.. dia pun kejar.. ikut aku turun tangga.. bila aku picit remote kereta.. dia berlari pergi kat kereta aku nak bukak pintu sebelah penumpang... huhu.. nak ikut aku daaa... hahaha.. siap nangis lagi.. aduss.. tapi maknyer entah ke mana.. puasla pulak aku naik atas balik cari mak dia sbb anak dia nak ikut aku.. grrr.... ish kalau nak ikut bengang mmg bengang sgt dgn derang.. belum lagi bila aku bukak langsir dapur bila time nak masak.. wife dia asyik terjenguk2 mengintai aku sambil sengih2... huhu.. tensen betul aku.. xde privacy langsung... kalau aku menyapu sampah keluar rumah mesti aku buat macam ribut dan bukak pintu just ngam2 jer sampah boleh kuar rumah.. huhu.. bukak pintu pun mcm pencuri.. slow2 takut dia dengar aku bukak pintu...

Kalau nak citer satu persatu perangai jiran aku ni.. mmg jenuh.. tapi tulah kan.. rasa pelik sebab derang cam tak perasan ke.. cuma derang jer yg penuh aksi tinggal kat kondomunium kitorg ni.. yg paling bising.. paling kecoh.. paling macam2 laa... org lain semua senyap sunyi xde hal punya (yg lain sume melayu & satu keluarga arab). Bukan aku sorang yg bengang dgn derang.. kawan2 aku pun.. lupa lak.. kat bawah rumah ada paip.. patutnyer boleh la nak wat basuh kereta ke.. ape ke.. dah kena tutup pasal dia buat guna mandi anak dia kat bawah dan abis corridor jadi banjir hari2.. last2 org maintenance tutup sbb tak larat banjir.. ish.. menyusahkan org betul..


Ngomelan hari ini... dah tak larat berjiran dgn derang ni... nak pindah.. nak pindah.. tgh cari rumah.. sape2 ada rumah kosong tolong gitau... huhu..


I really love my neighbour... adessss...



mel~
lupa plak.. hubby dia gi kerja pakai baju kemeja yg cam lipat letak bwh bantal.. slack.. + selipar gi pasar... pas tu kat dahi ada calit putih cam ceti... huhu.. mujur tak bawak payung hitam jer.. (sori ngumpat plak)

5 ulasan:

  1. report je kat pihak berwajib. bahaya tu, takut lama2 nnt pandai ckp tamil

    BalasPadam
  2. tak jadi pindah la cenggitu.. huhu.. sbb nak pandai ckp tamil..

    BalasPadam
  3. mel,... ko yakin ke yang mengilai tu jiran ko ke memang betol2 halilintar?
    heh

    tp kan,... dasat la jiran ko...

    BalasPadam
  4. woit nina.. ko sj nak menakutkan aku ekk..


    mmg dahsyat jiran aku.. nak berkenalan??

    BalasPadam
  5. iskh,.. tak nak la aku. segannn... hahah

    BalasPadam