Our sweet little baby...


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Ahad, 30 Januari 2011

Bawang..


Bawang.., originally uploaded by melati.a.

Perasan tak harga bawang mmg naik mendadak sejak akhir2 ni.. tensen dibuatnya.. Kalau dulu time masak mewah dgn bawang, skg berjimat cermat jer.. selalu bila masak aku guna bwg besar. Sebab? Senang nk kupas & murah & senang potong dllg.. Tapi bila bwg besar naik dekat RM5 sekg.. aku belila bawang kecil.. walaupun harga lebih kurang sama tp bila beli bwg kecil ni (omputih panggil shallots), aku guna 2 ulas jer sekali masak.. huhu kira abis kedekut la tu.. jd lambatla habis bwg tu..

Tapikan.. smlm gi Giant, tgk harga bwg kecil ni dh naik RM10 sekg.. gilo ke apo?? So terfikir agaknya pas ni aku masak guna seulas je ke bwg kecil.. or back to bwg besar.. tpnya yg paling sakit hati.. bwg besar yg dekat RM5 sekg tu bukannya elok pun!! Daun bwg semua dah keluar.. Nmpknya pas ni aku kena rikuess hubby tanam pokok bwg la pulak!!

~mel

3 ulasan:

  1. kalau xde bawang,x wangi la masakan kn>/

    BalasPadam
  2. tula pasal.. bawang tu amat penting dlm kehidupan..huhu

    BalasPadam
  3. bawang adalah segalanya :) *tak perasan plak harga dah naik* huhu...teruk btol saya ni :p

    BalasPadam